ONLINE STRATEGIE 

Van sparringpartner tot aan het uitwerken van een strategie. Een online strategie kan niet worden gezien als een aparte strategie, maar is een onderdeel van de bedrijfsstrategie. Het is belangrijk om aan te tonen wat jouw product, dienst of merk uniek maakt.

 

Waar wil je naar toe? Waar ben je goed in? Wat wil je uitstralen? Wij geven advies, werken een strategie uit en voorzien je van een roadmap om verder te groeien.

 

Digitale transformatie

Het digitale tijdperk heeft zonder twijfel veel impact op de gehele maatschappij. Deze veranderingen hebben ook gevolgen voor het bedrijfsleven. Bedien jij klanten al op de manier van morgen? Waar liggen kansen? Op welke momenten komt de klant in aanraking met jouw product, dienst of merk? Welke behoeften zijn er vanuit de doelgroep?

 

Wij helpen jou om je business model in kaart te brengen en werken aan een visie om de klantreis van morgen in kaart te brengen. Gebaseerd op relevante trends en ontwikkelingen werken wij aan een toekomstgerichte strategie en bijbehorende roadmap voor jou organisatie.

 

Direct-to-consumer strategie

De verschuiving naar het digitale tijdperk biedt volop kansen en mogelijkheden voor producenten, leveranciers en merken. Waar de klantreis van oriëntatie tot aan aankoop voorheen via een retailer verliep, vindt er steeds meer een verschuiving plaats naar online. De klantreis start voor steeds meer consumenten online en dat biedt kansen. Online biedt de mogelijkheid om rechtstreeks in contact te komen met de eindgebruiker waardoor je nog beter kunt inspelen op je doelgroep en ook nog een rechtstreeks kunt gaan leveren zonder tussenkomst van anderen. Wat betekent deze verschuiving voor je business? Hoe ga je om met consumenten klantcontact? Is je logistieke proces ingesteld op het direct leveren aan de consument?  

 

Waar begin je en hoe richt je dit aan? Wij helpen jou om een D2C strategie te ontwikkelen die past binnen de organisatie. Vervolgens gaan we samen aan de slag om deze strategie te realiseren binnen de huidige bedrijfsstrategie.

 

Customer journey

De klantreis oftewel customer journey is constant in beweging. Wil je verder groeien met je online business, maar mis je intern de kennis of mankracht om de juiste strategie te formuleren en realiseren? Wil je de klantervaring verbeteren in iedere fase van de customer journey om de online ambities na te jagen?

Voor de optimalisatie van de customer journey gaan we aan de slag met de beschikbare data en maken een analyse van de huidige (online) klantreis. De resultaten worden vervolgens omgezet in praktische aanpassingen waar je direct mee aan de slag kunt.

Online marketingstrategie

Een goede onlinemarketingstrategie is key voor je online business. In de praktijk blijkt het vaak geen gemakkelijke opgave door een constante verschuiving van de doelgroep binnen de kanalen. Resultaten blijven achter, zijn niet rendabel of er ontstaat een negatieve afhankelijkheid van marketing kanalen. Ondertussen wordt de concurrentie groter en nemen de kosten per klik toe. Hoe combineer je online marketingmiddelen zodat de doelstellingen worden behaald? Waar besteedt je het budget aan en op welke manier? Welke KPI’s zijn van belang om de prestaties goed te kunnen meten en beoordelen?

 

Wij helpen jou om de gestelde doelen te behalen. We ontwikkelen een online marketing strategie die past binnen de organisatie met een bijbehorende roadmap. Op basis van de strategie helpen wij om campagnes op te zetten, monitoren en optimaliseren om tot het beste resultaat te komen.

 

 

Marketplacestrategie

​Marktplaatsen zijn booming en worden steeds belangrijker in de klantreis van consumenten. De zoektocht van de consument start namelijk steeds vaker via marktplaatsen als Bol.com, Amazon en Zalando. De consument vindt hier een breed en divers aanbod met direct de mogelijkheid om te kopen. Passen marktplaatsen binnen je bedrijfsstrategie? Welke marktplaats is geschikt? Ga je een marktplaats inzetten voor naambekendheid of winst?

 

Wij zorgen voor een gedegen strategie die aansluit op de online en bedrijfsstrategie en zorgen voor een structurele toename van de omzet via de juiste marktplaatsen.